• Smitshoek tevreden met gelijkspel

• Smitshoek startte de uitwedstrijd tegen Rijnvogels uitstekend, al na 6 minuten soleerde Bart Deprez door de Katwijkse verdediging en punterde hij de bal bekeken door de benen van de Rijnvogels goalie; Arie van der Niet. Rijnvogels moest zich na deze snelle tegengoal even resetten. De in de shirts van Mideko, Vertom en Universal spelende oranje-zwarten hadden in die fase de wedstrijd onder controle onder leiding van de slimme Resodihardjo en Vincent Verbond. Dit veranderde echter halverwege het eerste bedrijf. Rijnvogels ging op zoek naar de gelijkmaker en was enkele malen dichtbij, een kopbal van Max van Steen werd uit de hoek getikt door Stef Doedee en een vrije trap van Jaap van Duijn raakte de paal.

Na rust gingen de Katwijkers door, waar ze voor de rust mee gestart waren. Keer op keer werd het Smitshoek doel onder vuur genomen. In de 62e minuut was het raak, een voorzet van rechts werd van richting veranderd, waardoor deze niet goed werd weggewerkt door Nick Meijboom die op de positie van de geblesseerde Rutger van der Kleij speelde. De slimme Jaap van Duijn, tikte de bal van dichtbij langs Stef Doedee 1-1. Daarna verdedigde Smitshoek met man en macht en loerde het op de counter. Richard Middelkoop gebruikte al zijn wissels; Pucho Rekondie, Brayton Biekman en Damian van den Oever kwamen voor Ray Kroon, Stefano Goncalves en Nick Meijboom. Het speelbeeld veranderde niet, Rijnvogels bleef drukken en Smitshoek zocht de counter met Jurien Reinata en Bart Deprez als aanspeelpunten. Het was een geluk voor Smitshoek dat Rijnvogels spits Max van Steen het vizier niet op scherp had staan, hij miste enkele dotten van kansen zodat de 1-1 op het bord bleef staan. In de slotfase van de wedstrijd liep Bart Deprez nog een spierblessure op, na doorkoppen van de atletische Biekman, schoot het zijn hamstring. De taaie Zeeuw ging echter door, totdat de leidsman Ferit Akkaya in de 94e minuut af floot. Al met al een zwaar bevochten punt, waar Smitshoek tevreden mee mag zijn.

Aanstaande zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen DHSC, er wordt om 14.30 uur afgetrapt aan de Smitshoeksebaan 25 te Barendrecht.

• foto's: John van Neuren