• Smitshoek veel te kwetsbaar

• Vorig seizoen wist Smitshoek 2 keer gelijk te spelen tegen het Feyenoord van Raymond Frehe. Dit seizoen startten de Rotterdammers slecht aan de competitie, maar hebben ze inmiddels de weg naar boven gevonden, middels 3 afgetekende overwinningen in de laatste 3 weken. Richard Middelkoop heeft waarschijnlijk de gehele week moeten puzzelen, hij miste afgelopen zaterdag maar liefst 5 belangrijke spelers. Bart Deprez, Ahmed Akkoc, Ryan van Dijk, Joey Klein en Pucho Rekondie konden door blessures en verplichtingen elders niet worden ingezet.

Direct vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Robin Vereijken, werden de oranje –zwarten dit keer spelend in de shirts van Vertom, A&M Recycling en Mideko, onder druk gezet. Er waren kansen voor Khalid Rhali en Junior Obiku, maar Doedee wist in deze fase zijn doel schoon te houden. Na een kwartiertje kwam Smitshoek wat meer aan voetballen toe en kwamen er ook wat kansjes voor Smitshoek, Jurien Reineta kon aanleggen vanaf 16 meter na een goede assist van Ray Kroon, maar de aanvaller trof geen doel. In deze fase kwam Smitshoek met veel te veel man voor de bal te lopen en ontstond er teveel ruimte op de helft van Smitshoek. Feyenoord wist hier wel raad mee en in korte tijd stond de 0-3 op het bord door doelpunten van Jeffrey Duijnstee, Adil Akanioui en Joris van Eijck. Net voor rust bekroonde Jurien Reineta een mooie actie met een prima doelpunt, zodat Smitshoek met wat hoop de kleedkamer kon opzoeken.

Helaas werd deze hoop direct na de rust de kop ingedrukt, van dichtbij tikte Feyenoord rechtsback Matthew Jones de 1-4 achter Doedee. Na het uitvallen van de licht geblesseerde routinier Leroy Resodihardjo werd het nog erger voor Smitshoek. Feyenoord walste over Smitshoek heen en kon de score uitbouwen tot 1-8. Voor Feyenoord scoorden Junior Obiku (2x), Jeffrey Duijnstee en Khalid Rahli.

Na afloop toonde Raymond Frehe zich een tevreden man en was hij blij dat hij de top drie weer in het vizier heeft. Als hij Feyenoord in deze vorm kan houden, dan is promotie een zeer reëel uitgangspunt. Het streven van Richard Middelkoop is om voor het boutrad op 20 punten te staan. Met de nog 4 te spelen wedstrijden voor de winterstop moet dit mogelijk zijn.

Aanstaande dinsdag speelt Smitshoek voor de beker tegen derdeklasser DSVP (thuis 20.00 uur) en de eerste competitiewedstrijd is op 23 november. Er wordt dan uit gespeeld op het kunstgras van Sportlust ’46. Er wordt om 14.30 uur afgetrapt aan de Waardsedijk 31 te Woerden.

• foto's: John van Neuren