• Smitshoek verliest in doelpuntenfestijn van Achilles Veen

• Smitshoek heeft de vierde wedstrijd van de competitie met 3-6 verloren van Achilles Veen. Nadat Smitshoek in de eerste helft op een 1-3 achterstand was gekomen, knokte het zich in de tweede helft knap terug tot 3-3. Helaas voor de oranjezwarten liep kampioenskandidaat Achilles Veen in de omschakeling uit naar 3-6.

Hoewel de ploeg van John Karelse als favoriet werd gezien, wist Achilles Veen slechts drie van de twaalf ontmoetingen met Smitshoek te winnen. Smitshoek wilde na twee nederlagen de rug rechten, maar kwam al snel op achterstand. Na een minuut spelen draaide Mats van de Huijgevoort een vrije trap richting de tweede paal waarbij niemand de bal aanraakte en deze dus pardoes in het doel viel, 0-1. Hierna ontstond een korte fase waarin beide partijen kansen kregen, waarbij aan Smitshoekse zijde Guyon Fernandez een voorzet over kopte en een vrije trap van Jordey van Dam onschadelijk werd gemaakt door doelman Schimmel van Veen. Na achttien minuten spelen kwamen de gasten op 0-2 door een schuiver van Thomas de Man. Smitshoek moest hierna het initiatief aan de gasten laten, waardoor trainer De Koning ingreep en Damian v/d Oever naar het middenveld schoof en Leroy Resodihardjo naar de achterhoede haalde om meer dynamiek op het veld te krijgen. Deze tactische vondst pakte direct goed uit: Yassine Belghar stoomde op over de linkerflank en vond met een teruggetrokken voorzet Damian van den Oever, 1-2. Smitshoek leek terug in de wedstrijd, maar binnen de minuut was het 1-3. Een mooie aanval van de ploeg uit Veen werd afgerond door Teun Sebregts. Hierna had Smitshoek voor de rust nog een kansje via Fernandez, maar in twee instanties kon de bal worden verwerkt.

Na de rust kwam er een ander Smitshoek naar buiten. Joey Kleijn kwam in de ploeg voor Noah de Neijs. Smitshoek drong aan en Achilles moest in de achteruit. Na zestig minuten vond Damian v/d Oever vanaf links Sean Verburg en hij schoot de bal perfect diagonaal in, 2-3. Hierna was Veen weer levensgevaarlijk en moest Leroy Resodihardjo op de doellijn redden. In minuut zeventig veerde Smitshoek op: een prachtige voorzet van opnieuw Yassine Belghar werd op dito wijze binnengekopt door Guyon Fernandez, 3-3. De toeschouwers waren amper bijgekomen van de gelijkmaker toen Achilles Veen via Thomas de Man weer op 3-4 kwam. Smitshoek probeerde het daarna wel, maar het kon niet voorkomen dat het de wedstrijd zou worden van Achilles-aanvaller Thomas de Man. Hij zorgde uiteindelijk nog voor de 3-5 en de 3-6. Na precies negentig minuten floot de prima leidende scheidsrechter Kuijntjes af.

Na vier wedstrijden staat Smitshoek met drie punten op de twaalfde plaats. Daarbij moet gezegd worden dat de Smitshoekers vooral tegen ploegen hebben gespeeld die mikken op de bovenste plekken in de competitie. Zo ook volgende week wanneer Smitshoek op bezoek gaat bij SC Feyenoord. In de voorbereiding eindigde deze wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Aftrap volgende week op het hoofdveld van het nieuwe Varkenoord zal om 15:00 uur zijn.

Opstelling Smitshoek: Stef Doedée, Damian v/d Oever, Gilberto da Silva, Vincent Verbond, Yassine Belghar; Jochem v/d Biggelaar (66. Brandon Nooitmeer), Leroy Resodihardjo, Noah de Neijs (45. Joey Kleijn), Jordey van Dam, Guyon Fernandez, Sean Verburg (77. Ray Kroon).

• foto's: John van Neuren