• Smitshoek verliest op bezoek bij BVV Barendrecht

• Afgelopen zaterdag stond de jaarlijkse dorpsderby op het programma. Dit jaar was het de beurt aan ‘de BVV’ om als gastheer te fungeren. Barendrecht is in tegenstelling tot Smitshoek al twee weken verder in de voorbereiding en had daarmee ook meer wedstrijdminuten in de benen. Zo speelde de formatie van Jack van den Berg al een mini-toernooi bij ASWH en verloor het afgelopen dinsdag van het Westlandse Elftal. Voor Smitshoek was het haar eerste oefenwedstrijd na een week trainen.

De eerste helft was Barendrecht duidelijk de bovenliggende partij. De formatie van Richard Middelkoop probeerde voetballend haar weg te zoeken richting het vijandelijke doel, maar het kwam amper in de buurt van de zestienmeter van de thuisclub. In een van de spaarzame momenten dat Smitshoek zich in de zestien meldde van Barendrecht werd dit direct genadeloos afgestraft. Barendrecht-middenvelder Bram de Bruin pikte de afgeslagen voorzet op en lanceerde de snelle Bakour. Hij was de resterende verdedigers en doelman Roos te snel af en bracht de thuisclub op voorsprong. Daarna kreeg Barendrecht nog een enorme kopkans via Peter de Lange, maar Oscar Roos wist uitstekend te pareren. Smitshoek kon voor de rust niet meer gevaarlijk worden en zag schoten van Bakour en Vorthoren naast het doel gaan.

In de tweede helft kwam de wedstrijd meer in evenwicht en pakte Smitshoek in sommige momenten brutaal het initiatief. Met de nodige wisselingen binnen de lijnen kreeg Smitshoek wat meer in de melk te brokkelen. Vlak na de rust onderschepte de uitstekend spelende Vincent Verbond een crosspass, waarna hij direct Mitchel Abdoel diep stuurde aan de zijkant. Zijn voorzet werd fantastisch afgemaakt door topscorer Bart Deprez, waarmee de stand in evenwicht kwam. Helaas konden de mannen van Richard Middelkoop niet lang genieten van de gelijkmaker, want bij een hoekschop kon Barendrecht-verdediger Stanley Husen vogelvrij inkoppen. Het slotakkoord kwam van de schoen van Mitchel Abdoel, maar zijn inzet kon niet genoeg gedrukt worden waarna de bal over het doel ging.

Dinsdag gaat de oefencampagne van Smitshoek verder met het ‘eigen’ Van Donge & De Roo toernooi. Op dinsdag zal er om 19:00 uur afgetrapt worden tegen Heerjansdam. Om 19:30 uur speelt SC Feyenoord tegen Capelle. Op zaterdag keren alle ploegen terug naar Sportpark Smitshoek en speelt om 12:30 uur Heerjansdam tegen Capelle en neemt Smitshoek het om 14:30 uur op tegen SC Feyenoord.

Opstelling 1e helft: Oscar Roos, Darlison Gerardus, Nick Meijboom, Rutger van der Kleij, Vincent Verbond; Damian van der Oever, Yassine Ballah, Micha Lo, Kioeng Shioe; Juriën Reineta, Ahmed Akkoc, Alex Rekondie.
    Opstelling 2e helft: Stef Doedee, Darlison Gerardus, Levi Resodihardjo, Rutger van der Kleij, Vincent Verbond; Yassine Ballah, Stefano Goncalves, Ryan van Dijk; Ahmed Akkoc (70. Juriën Reineta), Bart Deprez, Mitchel Abdoel.

• foto's: John van Neuren