• Smitshoek verliest terecht

• De supporters van Smitshoek waren vol vertrouwen in een goede uitslag afgelopen zaterdag. De tegenstander De Jodan Boys had haar eerste wedstrijd verloren en moest de wedstrijd tegen Smitshoek beginnen met vijf invallers. Smitshoek had een prima resultaat behaald in haar eerste wedstrijd tegen Achilles Veen met bij vlagen uitstekend voetbal. Ingrediënten om wederom een overwinning te behalen op de sympathieke ploeg uit Gouda. Echter, na het laatste fluitsignaal van de prima leidende scheidsrechter Groenewegen stond Smitshoek met lege handen. De Jodan Boys had de thuisploeg op alle fronten afgetroefd en ging met een 1-3 overwinning in een prima stemming huiswaarts.

Smitshoek moest het deze middag doen zonder de geblesseerde Luigi Bruins. De regisseur op het middenveld werd node gemist. Smitshoek begon de wedstrijd wat timide en Jodan Boys pakte snel het initiatief met fris, snel en degelijk voetbal. Smitshoek kreeg vooral op het middenveld geen greep op het spel en liet veel ruimte voor de tegenstander. De in het tenue spelende thuisclub met daarop de sponsornamen van Mideko en Vertom kwam al in de 17e minuut op achterstand. Tom Brugman had het moeilijk tegen de snelle rechterspits van Jodan Boys en zette een tackle in het strafschopgebied te laat in. De scheidsrechter kon niets anders doen dan wijzen naar de penaltystip. Bradley el Idrissie scoorde van elf meter en bracht zo vroeg in de wedstrijd de 0-1 op het scorebord.
    Nog geen 6 minuten later werd het al 0-2 door Luc Dielhof voor de bezoekers. Ray Kroon zorgde nog wel via een mooie individuele actie in de 25e minuut voor de 1-2. Smitshoek kreeg in het verdere verloop van de eerste helft nog wat kleine kansjes maar kon echter op het middenveld en voorin niet overtuigen.

Trainer Edwin de Koning van de thuisploeg bracht in de tweede helft Nino Urban voor Tom Brugman. De invaller ging spelen als rechterspits. Met een driemans voorhoede was Smitshoek in het begin van de tweede helft wat gevaarlijker voor het doel van Jodan Boys. De aansluitingstreffer zat in de lucht. Het was echter Stefan den Horder van Jodan Boys die een voorzet van rechts direct op de schoen nam en zodoende prachtig scoorde. Iets wat tegen de verhouding in gooide hij met deze treffer de wedstrijd op slot. De 1-3 kwam Smitshoek niet meer te boven.

Trainer Edwin de Koning bracht Noah de Neijs nog in voor Daniel Esajes gevolgd door een wissel in de 77e minuut van Sean Verburg voor Hermon Tekleab. Het mocht echter niet meer baten. Aan de stand van 1-3 kwam geen verandering.

Na de wedstrijd was Leen van Steensel van Jodan Boys een zeer tevreden trainer die zijn ploeg terecht had zien winnen. Trainer Edwin de Koning van Smitshoek onderschreef deze conclusie en moest erkennen dat een overwinning of zelfs een gelijkspel van zijn ploeg er niet had ingezeten deze middag. Daarvoor was zijn ploeg in het spel te slordig en onsamenhangend geweest.

A.s. zaterdag 11 september wacht de confrontatie met Zwaluwen in en uit Vlaardingen. Een mooie gelegenheid om beter voor de dag te komen dan afgelopen zaterdag. Want dat er voetbal in deze ploeg zit heeft men bewezen in de beginwedstrijd van de competitie.

• foto's: John van Neuren