• Smitshoek verliest tropische derby

• Afgelopen donderdag werd de knoop doorgehakt: In plaats van 14:30 uur werd er om 11:00 uur op een schitterend biljartlaken afgetrapt tussen Smitshoek en Barendrecht. Voor de gasten was het de derde oefenwedstrijd na een gelijkspel tegen SC Feyenoord en een overwinning op Brielle. Smitshoek is pas een week minder in voorbereiding en verloor alleen van IFC (zo).

Een kleine 250 toeschouwers zochten de verkoeling in de schaduw langs de boarding op het Nootenboomdijkje. Voor de spelers op het veld was het simpelweg afzien in de volle zon. Ten opzichte van afgelopen dinsdag kwamen de mannen van Edwin de Koning een stuk beter voor de dag. Mede door de omstandigheden maakte Smitshoek het veld compact, waardoor het verdedigend goed stond. Helaas was het in de vele omschakelmomenten te onrustig aan de bal, waardoor het Barendrecht amper pijn kon doen. Eén van de eerste kansen van de wedstrijd werd direct benut: Ramy Salem wist met een harde schuiver via de binnenkant van de paal doelman Doedée te verschalken. Hierna werd Smitshoek ook aan de bal wat beter, maar was vaak de eindpass te onzuiver om gevaar te stichten.

In de tweede helft werd er aan beide kanten flink gewisseld en dit kwam de wedstrijd niet ten goede. Barendrecht was in de tweede helft duidelijk de bovenliggende partij zonder echt gevaarlijk te worden. Een inzet van Peter de Lange vloog over het doel van Ruben Roodnat en aan de andere kant werd Guyon Fernandez voor de Barendrecht-doelman gezet door Jochem v/d Biggelaar, maar helaas stond hij nipt buitenspel. Uiteindelijk kreeg Samsey voor de gasten nog een enorme kans uit een hoekschop, maar zijn inzet ging hoog over het doel.
    Na precies 90 minuten floot de prima leidsman Prooi direct af en zocht iedereen massaal de verkoeling op.

Opstelling Smitshoek: Stef Doedée (45. Ruben Roodnat), Gilberto da Silva, Leroy Resodihardjo (60. Darlison Gerardus), Damian v/d Oever, Yassine Belghar; Jochem v/d Biggelaar, Jordey van Dam, Joey Kleijn (60. Michel Louwerens); Brandon Nooitmeer (45. Sean Verburg), Guyon Fernandez (60. Noah de Neijs), Ray Kroon (60. Juriën Reineta).

Aanstaande dinsdagavond speelt Smitshoek op eigen terrein het Van Donge & De Roo Toernooi. Eerste tegenstander om 19:00 uur is eersteklasser Heerjansdam. Om 19:30 uur vangen ook SC Feyenoord en Voorschoten’97 aan op Sportpark Smitshoek. Houd bij het bijwonen van deze wedstrijden je ook weer aan de voorschriften gepubliceerd op de website.

• foto's: John van Neuren