• Smitshoek verliest van VOC

• Dinsdagavond oefenden Hoofdklassers Smitshoek en VOC op Sportpark Smitshoek tegen elkaar. De Rotterdammers schieten als kometen uit de startblokken en Smitshoek moet direct hoog in de versnellingen, waardoor het voor de supporters direct aangenaam is om naar te kijken. In de eerste helft is het oud-prof Thomas Verhaar die VOC op 0-1 schiet. Buiten een aantal gevaarlijke hoekschoppen vanuit dezelfde Verhaar is VOC dreigend, maar Smitshoek kan elk gevaar temmen. Aan de andere kant is het Joost van Eck met een dubbele kans, waarbij de tweede, op aangeven van Nino Urban, raak is, 1-1. Vlak voor rust krijgt VOC nog een vrije trap. Helaas voor de thuisclub wordt er een duwfout op Lorenzo Braaf over het hoofd gezien en ligt de bal opnieuw achter Michael Termijn, 1-2.

In de tweede helft is het Smitshoek dat het meeste gevaar sticht voor het doel van de gasten, maar het bedrijf begint met een schot van VOC op de paal. Daarna is het een schot van de ingevallen Jelmer van Leeuwen die gekeerd kan worden door de Rotterdamse doelman. De thuisclub blijft aandringen en een schitterende aanval over links via Braaf en Van Leeuwen eindigt voor de voeten van Urban, maar hij schiet in twee instanties wild over het doel. Minuten later is het een kopbal uit een hoekschop van Jochem v/d Biggelaar die rakelings langs de kruising vliegt. Een doelpunt kan niet uitblijven, maar aan de andere kant is het Thomas Verhaar die in de omschakeling de bal van zeker 25 meter weergaloos in de kruising schiet, 1-3. Eén van de fraaiste acties van de wedstrijd is van Shay van Liempd die in de zestienmeter zijn directe tegenstander fopt, maar helaas vliegt zijn schot net over. Uiteindelijk maakt Smitshoek nog wel de aansluitingstreffer. Danilo Alkema bedient Jelmer van Leeuwen en hij schiet de bal keurig langs de inglijdende keeper, 2-3. Helaas blijft het voor Smitshoek hierbij en stapt VOC in een vermakelijk duel als winnaar van het veld.

Aanstaande zaterdag is de jaarlijkse Excelsiordag op Smitshoek. Hierbij wordt er vanaf de O11 tegen Excelsior gespeeld met als slotstuk Smitshoek – Excelsior O21.

Opstelling:

Michael Termijn (45. Kristian v/d Tempel), Damian v/d Oever (67. Divano Hoks), Peter Verhoeve (45. Jochem v/d Biggelaar), Emilio Samsey, Lorenzo Braaf; Joost van Eck, Danilo Alkema, Ryan Koolwijk (45. Jelmer van Leeuwen); Nino Urban, Marvin v/d Made (45. Shay van Liempd), Luc Delmee (67. Lesley Ashu).