• Smitshoek weet weer wat verliezen is.

• Afgelopen zaterdag speelde Smitshoek haar thuiswedstrijd tegen Zwaluwen uit Vlaardingen. Het zonnetje deed haar best, misschien iets te veel wind, het publiek was in aantal goed aanwezig en ging er maar eens goed voor staan of zitten. Maar waar het werkelijk om ging waren natuurlijk de beide elftallen die op de ranglijst niet ver van elkaar stonden en beiden deze middag voor de winst wilden gaan. Aan het einde van de wedstrijd was het echter voor Smitshoek een deceptie want de thuisclub verloor met maar liefst 0-4 en sloot zodoende een hele mooie serie af met weer eens een verliespartij. Smitshoek had na de herstart van de competitie dit jaar nog niet verloren en deed dat wederom dus weer tegen Zwaluwen, de ploeg die in haar thuiswedstrijd ook al te sterk was voor Smitshoek.

Van de 1e helft kan gezegd worden dat beide teams volop op zoek gingen naar een voorsprong. De ploegen waren gelijkwaardig aan elkaar en voor beide doelen werden kansen gecreëerd welke echter nog geen doelpunten opleverden. Al in de 4e minuut schoot aanvoerder Joey Kleijn net naast en moest 2 minuten later een bal van de doellijn worden gekopt aan Smitshoek kant. Smitshoek, spelend in het oranje tenue met daarop de sponsornamen van Jordex en Universal was vooral deze 1e helft gevaarlijk vanaf links. Verantwoordelijk daarvoor was buitenspeler Nino Urban die met een aantal strakke voorzetten de spitsen van Smitshoek Daniel Esajas en Joey Kleijn in stelling probeerde te brengen. Helaas kon het spitsenduo het goede werk van Nino Urban niet omzetten in doelpunten. Zwaluwen kreeg ook een paar mooie kansen maar ook bij deze ploeg waren de voorhoedespelers nog niet scherp genoeg. De 0-0 ruststand gaf de verhouding dus prima weer.

Trainer Edwin de Koning van Smitshoek besloot in de rust volop voor de winst te gaan en bracht Gyon Fernandez in voor Jay Smit. Het gaf de voorwaartsen van Zwaluwen echter meer ruimte dan in de 1e helft waarvan men optimaal gebruik maakte. Door individuele fouten, het niet doordekken en het geven van te veel ruimte zorgde ervoor dat Zwaluwen in de 55e minuut op voorsprong kwam en 9 minuten later zelfs op 0-2. De verdediging van Smitshoek stond bij beide doelpunten niet goed en greep niet adequaat in waardoor er eigenlijk makkelijk werd gescoord door de ploeg uit Vlaardingen.
    Trainer Edwin de Koning probeerde rond de 80e minuut het tij nog te keren door het inbrengen van Damian v.d. Oever en Ray Kroon voor Daniel Esajas en laatste man Jochem v.d. Biggelaar. In plaats van dat Smitshoek de achterstand ging verkleinen was het juist Manasse Labid van Zwaluwen die met een prachtig schot vanaf 20 meter de stand van 0-3 op het scorebord bracht. Pjotr Jongste van Zwaluwen scoorde in de 87e minuut de 0-4 wat ook de eindstand was.

Trainer Edwin de Koning gaf na de wedstrijd in zijn analyse toe dat Smitshoek het niet goed had gedaan en terecht had verloren. De eindpass was vaak niet zuiver, er waren onnodig individuele fouten gemaakt en het verschil qua niveau en beleving was tussen beide helften te groot. Smitshoek blijft ondanks dit resultaat op een hele mooie 4e plaats staan in de competitie met 31 punten uit 18 wedstrijden.

Na de wedstrijd werd in de gezellige Business ruimte van Smitshoek nog even door de trainers en supporters aandacht geschonken aan het optreden van scheidsrechter Marco Oosting. Conclusie: hij was misschien wel de beste man op het veld en dat mag ook weleens gezegd worden. Bij dezen dus.

Zaterdag 26 maart speelt Smitshoek uit tegen Duno, aanvang 15.00 uur. De wedstrijd tegen Zwaluwen maar snel vergeten en het vizier weer op de volgende wedstrijd met als doel het binnenhalen van de 3 punten.