• Smitshoek wint eigen Van Donge & De Roo-toernooi

• Onder tropische omstandigheden namen Smitshoek, Heerjansdam en RVVH het zaterdag voor de tweede keer tegen elkaar op in een drieluik. Smitshoek kwam de tweede en derde wedstrijd in actie nadat RVVH en Heerjansdam in het eerste duel doelpuntloos gelijk speelden.

Smitshoek komt tegen RVVH goed uit de kleedkamer. De Ridderkerkers worden teruggedrongen op eigen helft en Smitshoek is ruim een half uur de bovenliggende partij. Hierin beloont de ploeg zich na een prachtige aanval over links. Ryan Koolwijk stuurt Damian v/d Oever weg en zijn voorzet met links eindigt op het voorhoofd van de aanstormende Danilo Alkemade, waarmee de 1-0 een feit is. In het laatste kwartier gooit RVVH alle remmen los in de hoop om nog langszij te komen en met de toernooi winst ervandoor te gaan. Dat levert twee schoten op die gekeerd worden door Kristian v/d Tempel. Aan de andere kant schiet Marvin v/d Made van buiten de zestien nog eens op doel en wordt ook een schot van Lorenzo Braaf gepakt.

De laatste wedstrijd om de toernooiwinst tegen Heerjansdam verloopt vanuit Smitshoeks oogpunt heel moeizaam. De thuisclub lijkt, niet geheel onlogisch, bevangen door de warmte en een gretig Heerjansdam is de bovenliggende partij. Het is een helft waarin stagekeeper Tuana Ozdemir zich kan onderscheiden met twee belangrijke reddingen en twee kansen gaan langs zijn doel. Waar Smitshoek blij mag zijn met een gelijkspel gaat het er als een duveltje uit een doosje met de overwinning vandoor. Jochem v/d Biggelaar stuurt Jelmer van Leeuwen over links weg en hij levert een panklare voorzet af bij Marvin v/d Made bij de tweede paal, 1-0. Zo kroont Smitshoek zich tot de winnaar van het eigen Van Donge & De Roo-toernooi.

Aanstaande dinsdag oefent Smitshoek tegen zondag-hoofdklasser VOC. Op Sportpark Smitshoek wordt om 20:00 uur afgetrapt.

Opstelling RVVH:
    Kristian v/d Tempel, Jochem v/d Biggelaar, Peter Verhoeve, Crescendo van Berkel (30. Lorenzo Braaf); Elson do Rosario Almeida, Emilio Samsey, Danilo Alkemade, Ryan Koolwijk, Damian v/d Oever; Marvin v/d Made, Luc Delmee.

Opstelling Heerjansdam:
    Tuana Ozdemir, Euclides Tavares Lopes (30. Marvin v/d Made), Peter Verhoeve, Jochem v/d Biggelaar; Elson do Rosario Almeida (30. Luc Delmee), Damian v/d Oever, Joost van Eck, Ryan Koolwijk (23. Jelmer van Leeuwen), Lorenzo Braaf; Nino Urban, Shay van Liempd.

• Foto's: John van Neuren