• Smitshoek heeft geluk

• Voor de 2e maal op rij heeft Smitshoek een 1-0 zege geboekt.

Doordat tegenstander Achilles Veen legio kansen onbenut liet, werd Joey Klein met een vroeg doelpunt matchwinner.

Smitshoek, spelend in de oranje tenues van Jordex en Universal steel, begon goed aan de wedstrijd. Al na 1 minuut kon Joey Klein de 1-0 binnen schieten, maar grensrechter Mevr. Bussem Scheffers  constateerde (al dan niet terecht) buitenspel. Na 10 minuten werd het dan toch 1-0. Na goed voorbereidend werk van Jurien Reineta, kon toch weer Joey Kleijn de 1-0 aantekenen met een bekeken schot in de rechterhoek.

Achilles Veen was toen al de betere op het veld, en zette nog een tandje bij om de gelijkmaker te produceren, gesteund door de wind die gaande de wedstrijd steeds harder over het veld ging waaien. Dit leidde tot een 6 tal grote kansen, maar of het vizier van de gasten stond niet op scherp, of doelman Stef Doedee vormde een niet te passeren obstakel. Smitshoek had veel last van de harde tegenwind, en kon ook geen vat krijgen op de bewegelijke tegenstander. Met name het  middenveld werd regelmatig overlopen, maar toch werd zonder schade de rust gehaald.

Na de pauze bleef Leroy Resodihardjo achter in de kleedkamer, hij werd vervangen door Ryan van Dijk. Ook met deze wissel, en nu met de harde wind in de rug was Smitshoek de mindere op het veld. Achilles bleef echter kansen missen. Trainer Richard Middelkoop greep in met een dubbele wissel  Mitchel Abdoel en Alex Rekondie kwamen in het veld voor Ray Kroon en Stefano Gonsalves. Tot verbazing van de supporters bleef Joey Kleijn staan, die vorige week nog niet aan een hele wedstrijd toe was volgens zijn trainer. Mede omdat het veld door regen best zwaar was, vreesden zij dat hij dit niet vol zou houden.

De vrees van de supporters werd al snel bevestigd. Na een sprint schoot het bij de ongelukkige Kleijn in de lies. Hij bleef wel op het veld staan, om toch nog wat tegenstanders achterin te houden, maar was tot niets meer in staat.

Smitshoek dus eigenlijk met 10 man en zwaar in de verdrukking tegen een steeds meer aandringende tegenstander, maar het geluk was aan Smitshoekse zijde.

Toen doelman Doedee eindelijk geklopt leek redde de binnenkant van de paal de thuisclub. Het was vrouwen en kinderen eerst, maar met hangen en wurgen werd het eindsignaal van de uitstekend leidende scheidsrechter Hardeman bereikt. Smitshoek kon weer 3 punten toevoegen aan het totaal, en staat nu op een 5e plaats met 16 punten.

Daarmee voert het de grote middenmoot aan. Het verschil met de nummer 12 is 5 punten.

Zaak dus om punten te blijven pakken. Te beginnen in wederom een thuiswedstrijd, nu tegen SC Feyenoord van oud Smitshoek trainer Raymond Frehe.

Aanvang aan de Smitshoeksebaan zoals altijd om 14.30

• foto's: John van Neuren