• Smitshoek zet zegereeks voort.

• Na de zege afgelopen weekend op koploper Capelle, moet ook de nummer laatst Rijsoord eraan geloven. Net als vorige week zegevierde Smitshoek met 3-1, waardoor nu op de ranglijst een 4e plaats wordt ingenomen.

Op een koud en sfeerloos sportpark Smitshoek, publiek was helaas niet welkom door de welbekende coronamaatregelen, begonnen beide teams voorzichtig. Smitshoek had veel de bal, maar speelde te slordig om gevaarlijk te worden. De gasten uit Rijsoord speelden 4-4-2 en loerden op en uitbraak met de snelle spitsen Shamir de Jesus en Gazar Dermendjan. Een beetje zoals Smitshoek vorige week speelde.

Maar Rijsoord had dan weer niet de klasse voorin om echt gevaarlijk te worden. Gaandeweg de 1e helft drukte de thuisploeg, spelend in het shirt van Megabike, Safex inspectie en Grando keukens, de tegenstander steeds verder naar achteren. De verdiende goal viel dan ook in de 30e minuut toen Sean Verburg, beste man bij Smitshoek, een voorzet van Elson Rosario ontving aan de linkerkant van het strafschopgebied, tegen zijn diagonale schuiver had keeper van Wijngen geen verweer. Met de 1-0 op het bord ging Smitshoek beter voetballen, en dezelfde uitblinker Verburg zette Gyon Fernandez vrij voor het doel, maar tot aller ontzetting miste de spits deze opgelegde kans.

In de 2e helft schoot Smitshoek ongewijzigd uit de startblokken, eerst miste iedereen een prima voorzet van de weer gedegen spelende Damian v/d Oever, maar uit de daaropvolgende hoekschop mocht Gyon Fernandez, met wat hulp van de keeper, alsnog de 2-0 aantekenen. De Oranje mannen wilden doordrukken om de wedstrijd definitief te beslissen, en dit lukte na 61 minuten. Na wederom prima voorbereidend werk van Sean Verburg kon Nino Urban de 3-0 binnenschieten. Smishoek wisselde Nino Urban voor Ray Kroon en Gyon Fernandez voor Daniel Esajas. Het wilde de wedstrijd rustig uitspelen. Op aanwijzing van trainer Edwin de Koning speelde het de bal rond en probeerde uit de duels te blijven zodat Rijsoord zich niet in de wedstrijd terug kon knokken. Dit lukte niet helemaal, na een onoplettendheid van de defensie kon Jardel Drenthe de 3-1 binnenschieten. Rijsoord probeerde de wedstrijd toch nog om te draaien door met 4 man vol op de aanval te spelen, maar verder dan wat halve kansen kwam men toch niet. Ook Smitshoek kon niet meer profiteren van de ruimte die de gasten nu wel moesten weggeven, al kwam Hermon Tekleab nog dichtbij met een schot op de paal na een snel genomen vrij trap.

Scheidrechter Marcel Roeleveld, die duidelijk liet merken dat hij niet hield van aanmerkingen op de leiding middels gele kaarten voor Fernandez en van Eijken, floot net voor het donker af. Wederom een overwinning voor Smitshoek dat nu stevig in de subtop staat op de 4e plek. Volgende week komt Rijnvogels op bezoek, het team op de 2e plek staat, maar wel het minste aantal verliespunten heeft. Aanvang aan de Smitshoekse baan vanwege de vroeg invallende duisternis ditmaal om 14.00, maar helaas wel weer zonder publiek.

Opstelling Smitshoek:

Fabrie, Samsey, Brugman, v/d Oever, Rosario Almeida, Bruins (de Neijs), van Eijken, Tekleab, Verburg, Fernandez (Esajas), Urban (Kroon)

• foto's: John van Neuren