• Theo de Jong en Piet van Langevelde gehuldigd

• Tijdens de Algemene Ledenvergadering van afgelopen dinsdag zijn met unanieme instemming van de alle aanwezigen Theo de Jong en Piet van Langevelde onderscheiden voor hun verdiensten ten behoeve van de VV Smitshoek.

Theo, die al 49 jaar lid is van de VV, werd benoemd als Erelid op basis van zijn jarenlange inzet als organisator van trainingsactiviteiten voor de lagere seniorenelftallen/ ongeselecteerden. Dat heeft hij ruim 18 jaar gedaan in samenwerking met Paul van Loo Sr en daarna heeft Theo het nog jaren door weer en wind alleen geregeld. Hij heeft ook de nodige bijdragen geleverd als sponsor en adverteerder in media van de VV Smitshoek en hij heeft sinds zijn 19e ook vele jaren actief gevoetbald in diverse teams, waarbij hij op 18 mei jongstleden zijn actieve voetballoopbaan heeft beeindigd. Dat op het laatste als speler van de Veteranen. Theo was uiteraard zeer verguld met zijn benoeming en dankte iedereen, in het bijzonder zijn voetbalmaten, voor de onderscheiding en de ‘speld’ waarvan hij door voorzitter Simon Kelder onder luid applaus werd voorzien.

Piet van Langevelde werd onderscheiden als Lid van verdienste vanwege zijn werk op de accommodatie in de ‘buitenploeg’. Hij is al vanaf 1963 bij de VV, heeft tot zijn 50e gevoetbald en maakt sinds 2011 nadat hij met de VUT is gegaan deel uit van de groep die de velden onderhoudt. Zoals voorzitter Simon Kelder het formuleerde, Piet is een gewaardeerd lid van de buitenploeg en hij is ook altijd op wedstrijddagen actief bij de entree en het toezicht. Daar mag hij echt niet mee stoppen want we kunnen hem niet missen. Ook Piet kreeg van Simon zijn onderscheiding opgespeld en ook hij was heel verguld met zijn benoeming.

Het is voltrekt terecht dat Theo en Piet op deze wijze zijn gehuldigd, zij verdienen dit ten volle. Mensen als zij hebben onze mooie vereniging groot gemaakt.