• Vechten tegen verdere verspreiding Corona

• Bij verschillende clubs in de regio hebben ze al te maken met sterke stijging van besmettingen waardoor wedstrijden zijn afgelast. Sommige complexen zijn of worden zelfs gesloten. Zover is het bij ons gelukkig nog niet, maar dat kan zo maar gebeuren. Hoe dan ook, we willen ons uiterste best doen om de ellende buiten de deur te houden. Maar dat kan alleen als iedereen echt meewerkt. In de afgelopen weken hebben we al extra maatregelen moeten treffen. Die willen we ook zaterdag en de komende weken handhaven, waarbij we net als in augustus bezoek aan de kantine zoveel mogelijk willen beperken. Zolang het weer het toelaat zal worden gestimuleerd dat

1. Iedereen zoveel mogelijk buiten blijft. Daar worden opnieuw verschillende verkooppunten geopend;
    2. Ook op het terras en plein alleen zitplaatsen beschikbaar zijn. Daarbij worden het aantal plekken wel uitgebreid.

Met groepen bij elkaar staan of met meer dan het aantal beschikbare plekken daarheen is niet toegestaan. Er zijn dan ook opnieuw beveiligers aanwezig die toezien op het naleven van onze richtlijnen. Iedereen wordt ook nadrukkelijk verzicht om gebruik te maken van de looproutes in ons complex. Mensen die zich niet op de juiste wijze gedragen zullen worden verzocht ons complex te verlaten.

Voorts wordt iedereen die de kantine, terras en plein bezoeken verzocht om zich te registeren met behulp van hun mobiel en gebruik van de QR-code. Voor mensen die dat niet kunnen liggen formulieren om zich te registreren. Deze aanpak is noodzakelijk en door de overheid verplicht zodat in het geval een Covid19 besmettingsuitbraak mensen kunnen worden getraceerd en gewaarschuwd. De betreffende informatie wordt in verband met privacy voor bepaalde tijd bewaard in de administratie van onze VV en daarna vernietigd.

Kortom:

Wij doen ons uiterste best om risico’s op besmettingsgevaar zoveel mogelijk te verminderen en daarom

1. Heb je gezondheidsklachten, blijf weg van ons complex;
    2. Reinig je handen goed en zeker na contact met anderen. Op het terrein zijn op diverse plaatsen reinigingsmaterialen beschikbaar;
    3. Hou zoveel mogelijk afstand, ga niet in groepen bij elkaar staan;
    4. Ga weg als er geen zitplaatsen meer beschikbaar zijn;
    5. Volg de aanwijzingen van onze medewerkers en toezichthouders.

Ten aanzien van het laatste: Er wordt nog te vaak commentaar geleverd op deze mensen. Terwijl die op vrijwillige basis hun best doen om het voor iedereen nog een beetje plezierig te houden. Dus graag respect voor de mensen in de kantine, verkooppunten en onze toezichthouders.

Wij hopen dat iedereen beseft dat we in een hele lastige situatie verkeren en dat iedereen zijn steentje moet bijdragen om de kansen sluiting van ons complex tegen te gaan. De vereniging zijn we allemaal met elkaar, samen voor de VV Smitshoek.