• VV Smitshoek steunt Stichting PiPa

• Afgelopen zaterdag ontving voorzitter Marco Barkmeijer van de Stichting PiPa uit handen van Simon Kelder, voorzitter VV Smitshoek en Kees Boot, ambassadeur,  een cheque ter waarde van € 1150,-. De voetbalvereniging en PiPa hebben in augustus 2017 een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. VV Smitshoek heeft als core business voetbal, maar wil als vereniging ook een sociale bijdrage leveren en haar maatschappelijke betrokkenheid tonen door steun te bieden aan de lokaal gevestigde Stichting PiPa, zowel financieel als in natura. Het genoemde bedrag is bij elkaar gebracht door verschillende activiteiten, georganiseerd vanuit de voetbalvereniging en de Supportersclub Smitshoek.

Vanaf het begin van de samenwerking tot heden heeft de Stichting PiPa zo rond de € 5000,- mogen ontvangen vanuit de voetbalvereniging. Voorzitter Marco Barkmeijer van PiPa is zeer content met deze samenwerking, zo gaf hij aan in zijn bedankwoord.

Stichting PiPa te Barendrecht vangt kinderen en jongvolwassenen op die tijdelijk niet meer thuis kunnen wonen. De kinderen worden liefdevol opgenomen in een gezin. Door deze veilige woonsituatie komen de kinderen tot rust en kan hun basisvertrouwen herstellen. Hierdoor krijgen ze de kans om uit te groeien tot een normaal functionerend en aan de maatschappij deelnemend mens. Niet alleen de kinderen maar het hele gezin waar de kinderen vandaan komen worden ondersteund en begeleid.