• Werken in de Kantine

• Het kantinewerk bij vv Smitshoek wordt onderverdeeld in twee diensten: bardienst en keukendienst. Om het verschil zo duidelijk mogelijk aan te geven, leggen we hieronder uit wat je kunt verwachten van beide diensten.

Bardienst

Wanneer je bent ingeroosterd achter de bar, neem je de bestelling van klanten op en reken je deze met hen af. Ook moet bijvoorbeeld de koeling regelmatig worden bijgevuld en is het ook aan jou om de tafels in de kantine schoon te houden. Vanzelfsprekend ben je vriendelijk naar al je klanten!

Huisregel – Het schenken van alcohol

Pas vanaf 12.00 uur wordt er alcohol geschonken en vanaf dat moment wordt er dus ook pas bier getapt. Het is geen probleem wanneer je geen ervaring hebt met het tappen van bier: wanneer je ouder dan 18 jaar bent, leren jouw collega’s dit graag aan je!

Werktijden – Doordeweeks en op zaterdag

Op maandag tm woensdag is de kantine dus open van 18.00 – 21.00 en op donderdag van 18.00 – 23.00/23.30. Ben je ingeroosterd op een doordeweekse dag? Dan werk je die avond alleen of met zijn tweeen en draag je de volledige verantwoordelijkheid. Geen paniek, we zorgen er uiteraard voor dat je van tevoren goed wordt ingewerkt!

Onze ervaring is dat de shifts van 4 uur vrijwilligers tegen hield om zich aan te melden. We willen meer flexibel zijn met de voorkeur voor 4 uurs diensten maar kan iemand 2 of 3 uur zijn er mogelijkheden. Voor de jeugdleden splitsen we de diensten altijd in blokken van 2 uur om het te kunnen combineren met hun wedstrijd.

We maken het rooster aan de hand van het aantal thuiswedstrijden en of het eerste elftal thuis speelt. Dit plannen we in sportlink en wordt gepubliceerd in de voetbal.nl app, waar ieder lid zich kan aanmelden voor een bardienst of vrijwilligerstaak die er nodig is.. We hebben een vaste groep vrijwilligers die zich structureel zelf inplannen in de voetbal.nl app. De verwachting is dat leden die hun vrijwilligersvergoeding willen terugverdienen en leden die niet structureel ingepland willen worden de gaten opvullen per week.

Dit wordt gemonitord op verdeling jeugd/volwassenen en ervaren en nieuwe vrijwilligers.

Keukendienst

In de keuken hebben we vaste koppels vrijwilligers die samen in de keuken staan. Sinds begin seizoen 21/22 hebben we de keukenkassa achter de grote bar en sinds 2022 komen de bonnetjes in de keuken eruit en kunnen we het nummertjesbord goed in gebruik gaan nemen. De keuken kan zich dan volledig richten op het bereiden van het eten.

Hier gebruiken we nog wel shifts:

shift 1 9.00-10.30

shift 2 10.30-14.30

shift 3 14.30-18.30

Gezonde keuken

Ook bij vv Smitshoek willen we meer aandacht geven aan de gezonde keuken. Hoewel het patatje en snack altijd zal blijven hebben we in de zomer van 2022 geïnvesteerd in de keuken door nieuwe werkbanken met vries en koelruimte en een nieuwe oven. Meer ruimte voor onder andere een extra tostiapparaat, en mogelijkheden om broodjes gezond etc aan te bieden. We gaan het komende seizoen nieuwe dingen aanbieden en ervaren wat men lekker vind.

Goed om te weten

Wanneer je wordt ingeroosterd voor een bar- of keukendienst, draai je deze altijd onder begeleiding van een van onze barhoofden: deze persoon is te allen tijde verantwoordelijk voor wat er zich afspeelt in de kantine.😀