• Winst voor het team MO17-2

• Voor de afwisseling bezoek ik vandaag een wedstrijd van de meiden MO17-2, die uitspelen tegen CVV Zwervers in Capelle.

De wedstrijd begint om 13.00 uur en de teams starten redelijk gelijkwaardig. Uit een corner volgt na 10 min een tegen doelpunt door een verdedigingsfoutje. 0-1. De meiden van Smitshoek herpakken zich en zijn niet echt onder de indruk van deze snelle achterstand. Met een mooie opbouw vanuit de linies maken we al snel de gelijkmaker, 1-1. Dit belooft een mooie pot te gaan worden.

Over en weer zijn de kansen aanwezig maar CVV scoort de 1-2. Dan volgt Smitshoek en na weer een een mooie loopactie en het samenspel maken ze voor rust de gelijkmaker: 2-2 en zelf nog de 2-3!!

Na rust heeft het leidersduo het verdedigend neergezet. Het team speelt goed en sterk samen. CVV komt er nauwelijks doorheen.

Nog 10 minuten: Op het middenveld zijn er veel duels en de bal wordt via-via naar de buitenspeelster gespeeld. Ze neemt hem op haar pantoffel en trapt de bal buiten de 16 mtr richting het doel de kruising in. Wat een goal!!

Eindstand: 2-4.

Een leuke sportieve wedstrijd met mooie onderlinge duels. De MO17-2 staat door deze overwinning op een terechte 3de plaats. Volgende week thuis tegen CWO Vlaardingen.

Langs de lijn,
    S.U. Porter