• Winst voor MO13-2

• Het transferseizoen is reeds gesloten en het nieuwe meidenteam MO13-2 is gevormd.
    Een team met 16-nieuwe meiden waarvan slechts enkele ervaring hebben op het grasveld. Ik heb gehoord dat er verborgen kwaliteiten zitten in dit team en dat belooft nog wat voor het seizoen.

Zaterdagmorgen, 14-9 speelt het team hun laatste bekerwedstrijd tegen het altijd lastige Stolwijk. Op papier zijn beide teams de hekkensluiters. Het fluitsignaal van de altijd trouwe en rechtvaardige scheids (opa Kees) klinkt om 8.30 uur en het team start gelijk sterk. De meiden spelen goed samen en vinden elkaar steeds beter op het veld. Wat een verschil laat dit team al zien na de eerste weken training en wedstrijden.

De toeschouwers voelen het al, dit kan wel eens de eerste overwinning worden van team MO13-2! Halverwege de eerste helft wordt er gescoord, 1-0. Net voor rust wordt de 2-0 afgekeurd vanwege buitenspel maar wat een mooie opbouw meiden. Na rust valt de 2-0 uit een mooie corner voor Smitshoek MO13-2. Stolwijk laat het er niet bij zitten en herpakt zich voor een aansluitingstreffer. Halverwege 2e helft wordt ook hun inzet beloont, 2-1.

De laatste minuten zijn behoorlijk spannend maar Smitshoek zet de verdediging op scherp en laat zich niet gek maken. De meiden pakken hun eerste overwinning van het seizoen. Gefeliciteerd meiden en op naar een mooi voetbalseizoen.

Langs de lijn,

S.U. Porter