• Wisselend succes voor Smitshoek op eigen Van Donge & De Roo Toernooi

• Smitshoek is het toernooi op eigen sportpark met wisselende resultaten begonnen. De eerste wedstrijd tegen Heerjansdam werd met 2-1 gewonnen door doelpunten van Luc Delmee en Jelmer van Leeuwen. Tegen RVVH ging de ploeg van Edwin de Koning door eigen toedoen onderuit met 2-3, waarbij Shay van Liempd en Marvin v/d Made de doelpuntenmakers waren.

Smitshoek neemt tegen Heerjansdam gelijk het initiatief en is de duidelijk dominante partij. In de openingsfase onderschept Ryan Koolwijk de bal en brengt Jelmer van Leeuwen in stelling, maar zijn inzet raakt helaas de paal. Een nieuwe kans van Smitshoek leidt tot een één-op-één voor Joost van Eck, maar zijn schot wordt door de keeper gepareerd. Gelukkig is drie keer wel scheepsrecht. Koolwijk neemt een vrije trap snel en lanceert Van Leeuwen die vervolgens een panklare voorzet aflevert op Luc Delmee bij de tweede paal, 1-0. Uiteindelijk leidt een misverstand in de laatste linie tot de enige kans voor Heerjansdam en die wordt gelijk benut, 1-1. De wedstrijd lijkt af te stevenen op een gelijkspel, maar dan is het Peter Verhoeve die een vogelvrije Luc Delmee vindt in de middencirkel. Hij draait open en lanceert Jelmer van Leeuwen die zich ontpopt tot matchwinner door de 2-1 binnen te schieten.

De tweede wedstrijd tegen RVVH begint de thuisclub voortvarend. De eerste kans is direct raak. Via een fraaie dribbel van Bobby Vos komt de bal voor de voeten van Shay van Liempd en hij schiet knap in de korte hoek raak, 1-0. Hierna speelt Smitshoek vervroegd voor Sinterklaas. Een aanvallende hoekschop wordt knullig ingeleverd en in de tegenstoot verdiend RVVH een hoekschop. Deze hoekschop valt pardoes voor de voeten van een RVVH-speler en hij schiet de bal langs Tuana Ozdemir, 1-1. Smitshoek probeert de aanvallende stellingen weer te bereiken en is het meest dreigend, maar kan niet voorkomen dat RVVH in de omschakeling de 1-2 binnenschiet. De Koning zet direct wat om in de hoop nog een gelijkmaker te forceren. RVVH wankelt en valt uiteindelijk om. Een goede voorzet van Elson do Rosario Almeida komt voor de voeten van Marvin van de Made die de bal knap controleert en met buitenkant wreef knap de bal langs de doelman stuurt, 2-2. Smitshoek gaat nog op zoek naar de overwinning, maar een aanvallende vrije trap wordt opnieuw heel slordig ingeleverd en RVVH weet hier in de omschakeling weer raad mee, 2-3.

Zaterdag zullen alle drie de ploegen het opnieuw tegen elkaar opnemen in een nieuw drieluik startend vanaf 14:00 uur.

Opstelling tegen Heerjansdam:
    Kristian v/d Tempel, Emilio Samsey, Peter Verhoeve, Crescendo van Berkel; Damian v/d Oever, Danilo Alkemade, Joost van Eck, Ryan Koolwijk, Jay Smit; Luc Delmee en Jelmer van Leeuwen.

Opstelling tegen RVVH:
    Tuana Ozdemir, Gabri de Rover, Jochem v/d Biggelaar, Lorenzo Braaf; Elson do Rosario Almeida, Damian v/d Oever, Nino Urban, Bobby Vos, Jay Smit; Shay van Liempd, Marvin v/d Made.

• Foto's: John van Neuen