• WTB Lievers sponsort Walking Football

• Sinds begin vorig seizoen wordt er bij Smitshoek aan Walking Football gedaan door een groep enthousiaste senioren. Dat op initiatief van de gemeente Barendrecht/ Kijk op Welzijn, de buurstsportcoach en natuurlijk de VV Smitshoek. Het is allemaal bedoeld om buurtbewoners lekker fit en actief te houden en draagt ook bij aan de ‘sociale activering’ van ouderen. Want het is gewoon belangrijk dat de mensen lekker bezig blijven.

En dat klopt in dit geval zeker. De groep die hier twee keer per week aan meedoet is super enthousiast en ze vinden het geweldig om met elkaar te sporten en een eigen ‘3e helft’ met een broodje en drankje te beleven. ‘Ik word hier echt blij van’, zegt deelnemer Pieter. ‘We hebben een gezellige groep en het voldoet helemaal aan wat ik me d’r van had voorgesteld’, meldt medespeler Kees op. Een man die overigens zo enthousiast is geworden over het spelen bij Smitshoek dat hij sinds kort drie keer per week een meidenteam traint. Een leuke meevaller voor Smitshoek dus.

De kers op de taart is dat er sinds kort een heuse sponsor is aangetrokken. Het gaat om Warmte Technisch Bureau (WTB) Lievers, waarvan directeur Rens Buik echt fan is geworden van deze tak van sport. ‘Ik ben er eigenlijk bij betrokken door mijn broer Fred die me voorstelde om zelf ook mee te doen. Dat laatste kan ik helaas niet zo vaak, want ik moet nu eenmaal een bedrijf runnen en die mannen trainen en spelen overdag. Dat komt mij niet zo goed uit, maar het is niet anders. Het gaat erom dat het voor de spelers en de club juist wel goed is om eind van de ochtend of begin van de middag te voetballen. Maar ik vind het echt een mooi initiatief en wij als bedrijf staan er helemaal achter’.

Een win-win situatie dus voor iedereen. Het team beschikt nu over mooie tenues en het is de bedoeling om periodiek tegen andere clubs zoals Excelsior Rotterdam en Feyenoord wedstrijdjes te gaan spelen. Er worden sowieso elk seizoen uitjes georganiseerd en er wordt zelfs aan gedacht om iets te doen voor de ‘partners’ van de spelers in de vorm van bv Jeu de Boules wedstrijdjes of andere vormen van activiteit. Dat zou een mooie aanvulling zijn. Hoe dan ook, Walking Football bij de VV Smitshoek staat als een huis en is absoluut een aanwinst.

Mensen van 60 jaar en ouder die belangstelling hebben of die gewoon eens een keertje mee willen trainen kunnen zich melden bij coordinator Leo Tol via

Leotol1950@planet.nl of 06-43022355

WTB Lievers, bedankt voor je support.